fredag 16 mars 2012

Läsvecka 4


Hej igen!

Nu är vi inne på PREMIÄRveckan! Premiären av vad? Filmen såklart! På torsdag den 22/3 har Hungerspelen smygpremiär på bio för att sedan få officiell världspremiär på fredag. Filmen fick först en 15-årsgräns men sedan filmbolaget överklagat har nu åldersgränsen sänkts till 11 år! Så nu är det fritt fram att se om filmen är lika bra som boken! Ska ni se filmen?

Den här veckan pratade jag och Susanne om det som Peeta säger till Katniss om att hon gör så starkt intryck på de hon möter. Själv förstår inte Katniss vad han menar. Förstår ni vad Peeta menar och vad tycker ni om Katniss? Hade ni velat ha henne som syster eller kompis?

En annan karaktär som vi funderat på är Haymitch. Varför dricker han så mycket? Vad tror ni han egentligen tycker om Hungerspelen?

Fundera och svara som vanligt i kommentarerna, glöm inte att skriva ert namn!

Ha en fin läsvecka!

/Jesper och Susanne

3 kommentarer:

  1. jag tror att Katniss och peeta kommer att överleva:D.
    från: Fiona den bästa :D
    Mateusz och Julia G

    SvaraRadera
  2. Ja båda har funderat på att se filmen.

    Nej vi förstår inte riktigt vad Peeta menar.
    Vi tror att filmen kommer att bli en succé!!!!
    Vi skulle vilja ha Katniss som kompis.
    Haymitch dricker nog så så mycket för att han är olycklig. Anledningen är nog att han tycker att Hungerspelen är en så hemsk sak på grund av att han nog såg många hemska saker när han vann hungerspelen.

    Dennis/Oliver

    SvaraRadera
  3. Jag ska se den på lördag C:
    Jag hoppas att den blir bra för jag vill det :>
    /Melker C:

    SvaraRadera