måndag 26 mars 2012

Hungerspelen: En filmrecension


Så, då har man sett filmen som bygger på Suzanne Collins bästsäljande och mycket spännande roman. Precis som i boken så får vi följa 16-åriga Katniss Everdeen när hon tar sin lillasysters plats i de årliga Hungerspelen, en tävling där 24 ungdomar tävlar mot varandra i en kamp på liv och död. Spelen direktsänds på TV, dygnet runt.

Gary Ross har regisserat en riktigt bra adaption av Collins roman. Det som jag  minns starkast från min läsning är med i filmen och jag tycker att filmen tydligt visar det hemska i att barn tvingas tävla emot varandra bara för att skapa underhållning åt folket. Filmen frossar inte i våldet men den blir ändå rätt obehaglig emellanåt och den är mycket spännande!
Jennifer Lawrence som spelar Katniss gör ett jättebra jobb, hon är verkligen filmens ryggrad! Även de andra skådespelarna gör bra ifrån sig.
Så på det hela en mycket sevärd film som jag tror att de flesta fans bör uppskatta.

Mitt betyg: 4 härmskrikor av 5.

Så vad tyckte ni som sett filmen? Är jättenyfiken så skriv gärna er egen recension i kommentarerna!

/Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar